I dag har "hytta" på hjul vært...

onsdag 2. september 2015

Vi har nå hat hytte på hjul i noen få måneder, og en av dem har faktisk vært på hjul rundt i Europa. Forrige helg var vi faktisk på en liten impulstur på hjul til Sommarøy som ligger like utenfor Tromsø. Her hadde vi fint vær og koset oss med sandstrender og grilling sammen. Hytte på hjul kan være ganske så deilig.

Utsikten rett utenfor vinduet når vi våknet på søndagen forrige helg. Været var litt verre enn da vi la oss, men likevel nydelig utsikt.

Og inne har vi det varmt med TV og frokost uansett hvilket vær vi har utenfor. Det er i alle fall veldig mye bedre å dra på fotballturnering og slippe å sove telt. Vår første tur med hytten var faktisk på fotballturnering til Gratangen og været var elendig. Utrolig deilig å bare krype inn i bobilen da.

Har hentet noen bilder fra min private Facebook-profil hvor jeg har en undermappe som heter "I dag har "hytta" på hjul vært..." for å illustrere hvordan hytten har vært de første månedene.

Vi startet ferien med en tur innom Tyholttårnet for en deilig middag.

Vi besøkte Dyreparken i Kristiansand i noen dager i bobilen. Hytta var veldig fornøyd med å gi oss ly i det kjipe været.

Så kjørte vi over med danskebåten og besøkte Djurs sommerland - litt bedre vær og vi storkoset oss.

Vi har fått rulle med hytten gjennom mange land og opplevd store forskjeller på ikke så-altfor-store avstander.

Etter å ha kjørt oss nesten 1400 km på en dag og gjennom fem ulike land fikk hytta endelig hvile utenfor Disneyland Paris i noen dager. Og vi var glad for alle fasilitetene vi hadde i bilen og at den holdt varmen ute siden den er godt vinterisolert.

Greit å bare kunne gå rett ut i hytten fra de store parken og bare kunne sette seg ned og slappe av uten å måtte komme seg tilbake til hotell i byen eller lignende.

Og vi var langt ifra alene med bobil på parkeringsplassen i Disneyland Paris. Dette bildet vises kanskje 1/4 av bobilene som overnattet her.

Det er ganske behagelig å rulle rundt med kjøkken og kjøleskap hele veien. Kald drikke og god mat i alle pauser og fergekøer.

Vi var enda mer fornøyd da vi kom på campingplass nesten midt i Paris og vi kunne koble på strømmen slik at hytta var deilig å kjølig i nesten 40 varmegrader. Hytta var da plassert rett ved siden av elven Seinen.

Parking på campingplassen utenfor Legoland - og denne gangen var vi i noen dager og hytten fikk på seg forteltet som gjorde at vi kunne sitte ute utover kveldene.

Vi fikk også rullet innom på obligatorisk IKEA-tur...

.. testet femstjerners camping i Ørebro...

... fått sett mye spektakulær natur på veien. Dette er bilde fra Junkerdalen i Nordland.

Vi har også fått besøkt familie og gleder oss til å besøke flere. Her er vi på hytten med hytta på hjul på Arnøya.

Ett siste bilder fra forrige helg når vi fricampet i finværet.