We are back !

torsdag 25. juli 2019

På tirsdagskvelden rullet vi inn i innkjørselen her hjemme igjen. Det er like rart og godt her gang. Nytt av året er jo at vi skal være hjemme i flere dager før vi begynner på jobb. Og vet du hva ? Det er fantastisk deilig å bare være hjemme å surre rundt. Vi gjør jo aldri det i feriene våre - og skulle jo egentlig heller hatt enda lengre ferie slik at vi var lengre på besøk hos ferie og så være litt hjemme før jobb-start. Men vi har jo ikke ubegrenset med ferie. Så på mandagen starter vi to voksne på jobb - og da er det Hilde som styrer skuta på dagtid her hjemme. Veldig greit at ungene har blitt så store.

Men jeg tenkte jeg skulle kjøre på med innleggene fra ferien vår. Vi pakket for mye forskjellig da vi dro på ferie - og har brukt ett par dager på å pakke ut og vaske nå når vi kom hjem. Vi har altså vasket klær på ferien når vi har vært hos familie, men det er likevel mye som må ordnes når vi kommer hjem. Men altså: Ferien vår startet med fotballturneringer i Piteå hvor vi tre som ikke spilte fotball bodde i telt. Etter det kjørte vi videre til Harstad og var der i noen dager før vi kjørte i ett (vi snakker 29 timer...) til Billund. Her bodde vi på det fantastiske nye hotellet og koset oss i Legoland og Lalandia. Så kjørte vi videre til København hvor vi var i noen dager og koset oss med museum, tivoli og Zoo før vi så kjørte i ett (vell 24 timer) til Bodø og dagen etter til hytta utenfor Bodø. På hytta var vi i en uke før vi dro hjem til Tromsø.

Så vi har altså pakket til alt fra telting, turnering, byferie, fornøyelsesparker, sommervær, regnvær, turklær, fiskeutstyr osv. Men nå er det godt å være hjemme igjen. For her står prosjektene i kø ! Men det kommer i et eget innlegg.

Dette innlegget tenkte jeg at jeg bare skulle dele noen bilder fra siste del av ferien vår i Legoland og Lalandia. I neste innlegg kommer det en veldig bilde-innholdsrikt beskrivelse av vårt første besøk i Lego House. Så kommer det ett innlegg fra København, ett innlegg om Tivoli, ett innlegg om Købehavn Zoo, ett innlegg om avslutningen på hytta og til sist: Et tips-innlegg om å spare når en ferierer i Billund.

Her tester ungene og Frank det nye høydetårnet utenfor Lalandia. Jeg har høydeskrekk jeg og hadde sikkert ikke kommet meg opp trappa der engang !