Bodø

torsdag 12. juli 2012

På tirsdagen kjørte vi fra Byske til Bodø hvor vi skal være en stund før vi reiser innom Harstad og hjem til Tromsø. Tenk at 2 uker av ferien snart er over, og at vi da bare har en uke igjen før vi skal ha ferie 1 uke i august. Jeg tenkte jeg skulle vise dere noen bilder fra campingen for de siste to dagene vi var der.

Mamma blogger på hovedhuset over en Latte, mens ungene leker i lekekroken. Greit å varierer litt når været varierer.

De to små ungene og den store ungen hadde vannkrig på stranden et par kvelder. Det resulterte i litt ekstra skittentøy, men morsome opplevelser.

Jeg har skrevet om et Byske camping er en fin plass til å campe med små barn siden det er så tilrettelagt, så jeg tenkte bare at jeg skulle vise at selv om en camper i telt, så er det mulig å ha fine fasaliteter. Her er bilder av barnerommet på hovedhuset:

Dype vasker som fungerer som badebaljer, stellematter..

Akvarium, friske farger, lave vasker, små barnetoalett..

Og små dusjer og lite boblebadekar.

Siste dagen vi var på campingen spilte vi alle sammen mini-golf. Alle syns det var morsomt, selv om en viss frøken ble irritert, og en liten gutt stod over flere hull da det var noe annet som var mer interessant.

Da vi pakket fikk jeg tatt noen bilder av klesskapet i teltet (aka. roteskapet hvor alt rotet havnet).

Som jeg skrev om tidligere så bruker vi de geniale pack`n`go baggene fra outwell (samme produsent som teltet vårt), og de henger vi bare opp inne i klesskapet.

Smart pakking og smart oppbevaring.

Morsom hendelse siste kvelden/natten: Vi hører masse bråk utenfor teltet vår og Frank går for å sjekke. Han løfter på teltduken og ser rett i øynene til et svært pinnsvinn. Siden Frank er skeptisk til alt som er mindre enn enn hund, måtte jeg redde det gigantiske pinnsvinen ut i skogen. Vi prøvde å vekke Hilde, men hun var helt bortevekk, så jeg bar med meg pinnsvinnet som hadde villet seg inn i en pose, ut i skogen. Etter at jeg kom meg tilbake til teltet så kom jeg på at jeg måtte ta et bilde av den for å vise til det til Hilde. (Ergo: Hun rare damen som snek seg mellom campingvognen med et kamera sent på kvelden...) Jeg tasset tilbake til skogen og der fant jeg pinnsvinnet sammen med en kompis. Fikk tatt dette bildet før jeg tasset tilbake til teltet. Etter en times tid så hørte jeg at det rommensterte inni "for"teltet, og der var jammen meg rakkaren kommet helt tilbake til teltet. Siden gulvet på forteltet ikke var fast så kom han/hun seg inn og ut av dette, og jeg lot han bare være der. Morsomt møte med en veldig søt skapning.

Tirsdagen pakket vi altså sammen teltet og alt utstyret. Det hele er litt morsomt, men folk som sniker seg å ser på. Tror det var flere som var skjønt enige om at vi ikke kom til å få med oss alt, haha. Men det gikk som smurt, og nå nyter vi ferien i Bodø.